onsdag 9 mars 2011

dahlior



På vårt köksbord ligger en hög dahliaknölar i sina påsar. Bishop of Llandaff med sina röda blommor och svarta blad, ska få komma tillbaka till trädgården i år. Jag har saknat honom, den tjusiga biskopen. Arabian Night ska bli en meter hög och få intensivt röda blommor. La Recoletas blommor är tydligen svarta först men övergår sedan i chokladbrunt. Blir det vackert? Jag vet inte. Det blir spännande att se. Så har jag en lila - mustigt rödlila står det på påsen - som heter Ariko och som tanten i affären sa var fantastisk. Hela det här gänget ska få södersidan har jag tänkt. Jag ska uppvakta dem på alla tänkbara vis. De blir vår trädgårds Dramaten.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar dahlior, de är så överdrivna & galet prunkande. För två år sen fann jag dessutom chokladblomman & den är ett måste varje sommar. Mums vad fin den är & vad gott den luktar!

    KRAM LISA

    SvaraRadera