torsdag 9 juni 2011

sommargården







Jag och lillasystern hälsar på mormor. Varje dag åker vi till en 4H-gård där jag jobbade ett par somrar för hundra år sedan. Det var goda somrar. Det var somrar med vaniljkakor med gul glasyr och trocadero i backar. Gamla stollehunden var ung och tiggde glass bland borden. Och lammen som blev så tama och satt i knäet. Det var mysigt.

Nu går jag där med en liten som springer. Som tittar genom stängslet på kalvarna och säger nöffnöff på sitt ettåringssätt. Grisarna är hon rädd för, vi ska vidare direkt. Kaninerna är vita och rödögda och där är vi många gånger. Voffvoff säger hon, min unge. Vi går in i huset. Gud, vad fint det är! Vissa saker är annorlunda men mycket är sig likt. Det mesta är sig faktiskt likt. Och mitt på väggen, tänka sig, där hänger en skylt som jag har gjort.

2 kommentarer:

  1. Åh så fint, hoppas ni njutar :) Roligt att dom har skylten kvar, och så fin den är :)
    Kram kram A

    SvaraRadera
  2. Ja, vi njuter verkligen. Och jag vill, _vill_ ha en sådan gård. Tänk vilka fina wetwillingekalas vi skulle ha. Kram!

    SvaraRadera