fredag 28 oktober 2011

paus





Det finns situationer som är särskilt här-och-nu-varande för mig på något sätt. Sköna och vanliga. Liksom bara bra vardag. Dit hör mellanmålet på eftermiddan. Jag kan vara stressad och sur och gudvetallt, men när vi sitter där så varvar jag ner. Då är det jag och ungarna. Mackor, te, frukt och smoothie när vi hinner. Smörkladd och levande ljus. Den stora pratar om att han önskar sig ståldroider, den lilla säger hoppa och gott och jag frågar om hur dagen varit. (Svar: Bra.) Vad vore livet utan fikapauser egentligen?

4 kommentarer:

  1. Fika är alltid bra!Kommer just från ett på-trappen-fika.

    SvaraRadera
  2. Ah, där hade jag velat vara. Om jag känner dig rätt så fanns det äppelpaj med eller något annat höstsmarrigt.

    SvaraRadera
  3. Rödbets- och fetaostmuffins. Gott!

    SvaraRadera