lördag 22 oktober 2011

lördag







Jag och systerysterdotter har varit på bio idag. Jag älskar att gå på bio. Att köpa biljetter, gå och köpa godis, hitta platserna, sitta och vänta, prata lite. Förväntan. Jag älskar all innanbionförväntan. Vi såg En dag och den var romantisk, lite sorglig och lite rolig. Precis vad man kan önska en lördagseftermiddag.

Sedan åkte vi hem och hade myskväll med gänget. Goda saker att äta och Americas Funniest Videos på TV. Samma sak varje lördagskväll. Det låter kanske tråkigt men det är mysigt. Rutinen, ljusen på bordet, ungarna och att skratta åt folk som ramlar.

Ja, vi har haft en bra dag helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. Men alltså. Den där systerdottern får man nog klassa som ren lyx i sig. Jag blir riktigt avis.

    Jag är så alldeles överlycklig över att du är så frekvent här nu Lotta. Alldeles överlycklig, jag läser allt, jämt men kommenterar inte jämt, men nu vet du att jag finns här jämt.

    En sådan lördag är på sitt eget vis extraordinär. Ofta har man fullt upp, det är alltid något som ska göras, någon som ska hälsas på och allt det är ju fint i sig. Men när man "får" en helt vanlig kväll med hela familjen så blir det en sorts bonus fast det är vad man tänker att man ska ha hela livet.

    SvaraRadera
  2. Johanna! Vad glad jag blir! Just du! Jag som älskar Dagens lärdom. Och så gillar du att komma hit.

    Stor puss min vän!

    SvaraRadera
  3. Och jag håller med om det där med det vanliga som blir ovanligt. Jag längtar och längtar, hela tiden, efter vanligt.

    Och systerdottern är speciell. Ja, syrrans ungar, allihop. Jag har haft tur att jag har fått vara med.

    SvaraRadera