onsdag 26 oktober 2011









Jag har hämtat den lillas vagn på förskolan. Vi glömde den där igår. Jag bäddar in min unge och vi går en sväng bakom ålderdomshemmet. Vagnen kränger. Det är punka på ena däcket, vi måste fixa det. Men, jag bryr mig inte så mycket egentligen. Jag går i blåsten som river runt alla löv och tycker att det är skönt. Det grå, ruggiga, det är så kravlöst. Befriande nästan. Lillan ser lite butter ut och efter en stund sover hon. Jag kommer hem, går genom grinden, stänger den. Så ser jag att rosen vid staketet fortfarande blommar. Konstigt. Fint.

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte, innan jag läste, vinterrosen. Kan man ha en sådan? Och det är ju klart att du har en om man kan ha en. En vinterros. Puss.

    SvaraRadera
  2. Från den "Knäppa" via trädgården "ros och ris" till strul, grått väder med "drag" kring skorna -
    ja en "bildad" målad beskrivning om höstupp-levelser med att det ändå kan vara fint. Vad du är
    duktig med ord och bild.
    K

    SvaraRadera
  3. Johanna: under en rosbesatt tid plöjde jag allt jag kunde hitta om rosor. I ett trädgårdsforom dök denna märkliga ros namn upp. Någon skrev att den är så vacker och samtidigt väldigt tålig. Tack och lov för periodisk besatthet säger jag bara. Puss min snygga!

    K: Tack! Det är fina ord att få från en som kan trolla med ord. Kram!

    SvaraRadera