torsdag 3 februari 2011

passion



Lillasyster har en klänning som ni ser. En fin, rutig madickenklänning som hon hittade i klädkammaren. Men. Det ni inte ser är att hon har två klänningar till. Under den rutiga. För det är nu en gång såhär, lillasyster älskar sina kläder. Luddigt och prickigt, stramt och krusidulligt. Så mycket fint det finns och allt går att kombinera! Hon släpar ömt omkring sjalarna som mormor har stickat och botaniserar ivrigt i tvätten, ren som smutsig. Och är vi hos någon annan så hittar hon snart något snyggt att låna. Jag blir så full i skratt. Och lite fundersam.

6 kommentarer:

  1. Tack för de fina orden!
    Nu har jag bläddrat bland dina inlägg och jag säger bara: vilken skön stämning det råder här. Man sitter och myser.

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj vilken mysig liten tjej vi fått i vår familj!
    Mormor

    SvaraRadera
  3. Läckerbit i kläder riggad och av mor och mormor
    "diggad". Undrar var fundersam för mamman är
    - kanske redan till mannekäng hon lär?
    K

    SvaraRadera
  4. Vad kul Sagoverkstad att du trivs här! Välkommen åter! Och mamma, jag håller med, hon är en liten skatt. K, det där med fundersamheten... ja, det är väl var det där stora klädintresset kommer ifrån. Och varför storebror inte varit likadan. Har vi gjort så stor skillnad? Samtidigt är det ju härligt sålänge hon får vara precis den hon är, och inte känner att hon behöver vara fin för andra. (och du som känner hennes mormor, tänk vad hon alltid har gillat kläder...)

    SvaraRadera
  5. Och K - vilket fint rim såhär på fredagen! Tack för det! :-)

    SvaraRadera
  6. Söt! Min syster var sån som barn att alltid köra plagg på plagg. Själv gick jag naken jämt. Dock är det ingen tradition jag fortsatt med som vuxen. Tur nog...

    Trevlig helg! Kram LISA

    SvaraRadera