lördag 19 februari 2011

sommaryra



Det är inte klokt vad jag längtar till sommaren nu! Ni förstår, här hemma ligger en hög av fröpåsar och väntar. Så mycket olika sorters vallmo att jag fnissar lite när jag tänker på det. Lila, vita, svarta, rosa. Höga, låga, enkla, dubbla, pionblommande och de med fjädrar. Ja, jag ser framför mig ett hav av puffiga pioner. De dansar runt, är så glada, hejdlösa. Vilka flirtar! Mitt i havet står stadiga solrosor. Höga och låga, gula och svarta. Bastanta i yran. Och det viktigaste - luktärter! Runtom alltihop luktärter! Massor, massor! De har fått stå åt sidan några år men äntligen ska de få komma tillbaka. Med besked!

Ja, jag hoppas att ni kan komma hit vänner, för vilken sommar det blir!

4 kommentarer:

  1. Nu får man bara längta. Sätta frön kan man ju alltid göra. Fast utan tillgång till trädgård.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Du får odla på din balkong mamma. Det kan bli mycket trädgård ändå med så mycket ljus. Jag tycker att mina balkongodlingar har varit bland de roligaste. Kram!

    SvaraRadera
  3. VI KOMMER!!! FLER GÅNGE TILL OCH MED - Ni KANSKE HINNER BLI LESS PÅ OSS ;)
    KRAM KRAM A

    SvaraRadera
  4. Vi blir aldrig less på er A! Kramar!

    SvaraRadera