tisdag 1 maj 2012

sköna maj välkommen

Gamla, goda vänner har varit här på brunch idag. Vilken härlig dag det blev. Barnen har varit trötta och och vi stora med, men i gammal vänskap kan man vara som man är. Man kan sitta mitt i kaoset och känna lugnet. En stor människa steker fattiga riddare och en liten person har tryckt ner sig i en docksäng. En stor blåser på ett knä och en liten letar efter nycklar att låsa upp hemliga dörrar. En tittar på kort. Alla pratar. Och allt hinner avhandlas. Det senaste skvallret, den gladaste längtan och de ledsna sorgerna. Allt bäddas in bland pepparkaksmuffins och scones och får både tyngd och blir märkvärdigt lätt. Ja, god mat och gott prat, det är väl livet det.

6 kommentarer:

  1. Ja sköna maj, sköna minnen, sköna vänner, sköna barn, skön samvaro och det tar aldrig slut. Tack underbara ni för en vacker, skön, avkopplanda, rolig, mättande, mysig och underbar dag med allt gott som finns både för magen och själen :)
    Kram på er goa vänner <3 <3

    SvaraRadera
  2. Kramar i mängder, högar och massor! <3

    SvaraRadera
  3. Åh som jag önskar attd et var vi. Eller jag i alla fall. Jag behöver mer du i mitt liv just nu Lotta. Just du.

    SvaraRadera
  4. Läste dit inlägg igen, och jag förstår inte helt första ordet - 'gamla' är vi redan gamla eller späder du bara på 40-års krisen, ja den jag har inte för att jag blir 40 men för att andra är på väg dit ;)

    SvaraRadera
  5. Johanna. Snart är det vi som sitter i timmar igen. Timme ut och timme in. Minns du? Det ska bli härligt!

    A-K. Gamla som i snart tolv års vänskap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det ja - och åh så roligt vi har haft det :)

      Radera