tisdag 8 maj 2012

ett par minuter

Jag tar en fikapaus några minuter. Fler får det inte bli för jag har massor att göra, massor att skriva. Jag knappar på min dator. Knappknappknappknapp. Solen lyser ute, jag skymtar nya blommor i trädgården. Men jag kan inte gå ut. Jag behöver sitta här och rada ord efter ord. Imorgon ska den vara klar, just den här delen. Sedan börjar något nytt. Mer skrivande. Men också mer tänkande. Det är spännande alltihop även om jag glömmer bort det ibland. Nu är fikapausen slut. Hejdå.

4 kommentarer:

  1. Å, vad spänande det verkar! Jag blir nyfiken på vad du skriver... Jag sitter också här och knappar, älskar att sitta ensam vid en dator och läsa, och skriva, med huvudet fullt av tankar och ord...
    Lycka till idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är mitt uppe i mitt exjobb och skriver om anknytning och ADHD. Jag håller med om att det kan vara härligt att sitta hemma och skriva. När jag glömmer stressen över att det är mycket kvar att göra och bara koncentrerar mig på det jag håller på med för stunden, då är det bra dagar. Jag vet ju lite om ditt jobb men skulle väldigt gärna vilja höra mer. Berätta om du har tid och lust, här eller i din blogg. Kram min vän!

      Radera
  2. Lycka till! Och Det är gott med fika :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det. Och då särskilt när man fikar hos dig. Kram!

      Radera