torsdag 22 december 2011

Lilla Gul











En god vän kom och hälsade på. Med sig hade hon sin goldenhane, han som vi en gång kallade Lilla Gul. Vi kallade honom så eftersom det redan fanns en gul, Stora Gul, min golden, den gamle stollen. Men Lilla Gul är inte längre liten. Han är stor. Stor! Och praktfull. Han har den mest perfekta färg man kan tänka sig på en golden. Inte vit, inte röd, utan ljust skimrande guld. Och huvudet! Jag smälter! Ja, jag vet, jag vet, utsidan är inte det viktigaste. Men han är så vacker! Faktiskt den vackraste hund jag vet. Och så till insidan - han är go som den goaste bulle! En stor, gosig bebis trots sina sju år. Lägg dessutom till att han är viltspårchampion. Ja, ni förstår. Lilla Gul har blivit en McDreamy i hundformat. Dröm-Gul.

5 kommentarer:

  1. Det där gjorde du bra! Kram på er.

    SvaraRadera
  2. Älskar dina foton! Kan inte titta mig mätt på dem! God fortsättning! :)

    SvaraRadera
  3. Så fina, låter dock som du är i hundlängtartagen... en ny päls kanske skulle vart något i nyårspresent?

    kram LISA

    SvaraRadera
  4. Tack vänner och god fortsättning! Och välkommen hit Karro och King!

    Lisa: haha, hundlängtartagen är precis mitt tillstånd just nu. I vår eller i sommar då hoppas jag...

    SvaraRadera