söndag 3 juli 2011

kortet







Jag får ett brev i min hand när jag kommer hem från jobbet. Nyfikna blickar från stora och små. Vem? Jag vet inte. Jag känner inte igen handstilen. Så spännande! Jag öppnar kuvertet och tar ut ett kort. En blomma. Någon har gjort den, blad på blad. Under står det "Lottas vackra vallmo". Lottas vackra vallmo. Vem vet om min vallmo? Vem har gjort en sagolik vallmo i papper? Jag vänder på kortet och läser. Rosa slingrande bokstäver. Glödande. Sedan sitter jag en lång stund med kortet i handen. Tänker att livet är så gott och starkt och att det bara är att släppa taget och följa med.

2 kommentarer:

  1. Följa med rakt ut i livet, rakt fram i den virvlande strömmen av känslor och tankar och viljor. Spännande och härligt men såklart oroande och skrämmande. Men mest härligt och lyckligt. Tack för dig.

    SvaraRadera
  2. Ja, just så. Precis så. Och tack för dig. Det känns bra att du finns.

    SvaraRadera