tisdag 25 januari 2011

tänk ändå





Jag och storebror tittar i frökatalogen. Och plötsligt, en jättevåg av sommarlängtan! Den överumplar mig för jag trodde att jag ville ha snö länge till. Men nej! Bort med snön! In med krokus, tupaner, vitsippor. In med rosor i massor. Varm jord, morötter i drivbänken. Rabarber. In med solvarmt grus och smultron vid bersån, sandiga fötter och vallmodamer. Hallonherrar. Och krusbär förstås, mycket krusbär! (och jag hoppas på de gula i år) Tänk, varma trägolv och två nakenfisar som letar jordgubbar om mornarna. Ja herregud, det blir härligt!

8 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Bloggen Det som är fint gör rätt för sig och
    förmedlar det med skönare snöfria (skottlösa)
    dagar som kommer med sommer o blommer och lätt-
    eller oklädda barn. Ha det gott hela familjen.

    SvaraRadera
  3. Men min kära vän, tänk såhär: Ute är det iskristaller som blinkar i snön i solens sken, alt är vit och rent det är kallt och mysigt. Vi får leka och busa i allt det vita, vi får åka pulka, rulla i snön, göra änglar, åka skidor - bli trötta på det där underbara sättet så vi får gå in i våra värma hus, tända ljus, fika, dricka varm choklad, mysa under en skön filt - vist finns det charm med alla årstider :D
    Kram kram A

    SvaraRadera
  4. Ja, det har du rätt i. Idag bara fryser jag och kan inte komma ihåg. Men jag ska försöka. Varm choklad, en skön filt. Äppelskivor hos er. Kaka hos oss. Det skulle passa idag! Massa kramar! (oj, vad jag gillar dig förresten)

    SvaraRadera
  5. Ditto min vän!! Ja, vi måste ha en sån dag SNART :D
    Kram kram A

    SvaraRadera
  6. Efter att ha sett dina bilder blir jag också otroligt sugen på sommar!
    (även om det faktiskt är en fantastisk vinterdag just idag)

    SvaraRadera
  7. Alltid skönt med underbar vinter, bara det är riktig vinter med snö. Kan det vara för att du inte har någon fyrbent som drar in grus som du glömmer vinterns charm? Men visst, jag är oxå i fröbeställartagen:) Kram till er alla

    SvaraRadera
  8. Ja, Kristina, det kan ha med saken att göra. När jag tänker efter så minns jag ju hur man njöt av snö. Is. Inga leriga tassar, inget grus. Men jag hoppas att vi snart har grus här inne igen. En liten lurvig skulle sitta fint. Det ska bli spännande att höra var du har beställt förresten!

    SvaraRadera